Integracja systemu płatności online – czy to trudne?

W branży e-commerce nie liczy się wyłącznie jakość towarów i usług, ale również możliwość dokonywania szybkich płatności. Klienci coraz bardziej cenią wygodę i czas. Dlatego sklep, który nie chce zostać zdystansowany przez konkurencję, podobnie jak usługodawcy, musi zaimplementować dobry system płatności online. Czy jego integracja ze stroną internetową jest trudna?

Jak wybrać system płatności online?

Na wstępie należy wybrać dobry system płatności online spośród ofert dostępnych na rynku. Co oznacza w tym przypadku dobry? System powinien zapewniać dostęp do wszystkich istniejących sposobów płatności online, jak ma to miejsce w przypadku Blue Media, największego dostawcy w Polsce. Użytkownicy mogą wybierać spośród szybkich przelewów, transakcji kartą, BLIK-u, płatności cyklicznych, One Click Payment, jak również kupować na raty online. Pozostałe pożądane cechy to:

  • bezpieczeństwo,
  • niezawodność,
  • elastyczna współpraca,
  • wygodna obsługa,
  • niskie koszty.

Jak zintegrować system płatności?

Integracja systemu płatności online ze sklepem internetowym jest dziś niezwykle prostym zadaniem. Wystarczy wypełnienie formularza w panelu administracyjnym sklepu i uruchomienie współpracy z dostawcą, co również odbywa się online. W razie potrzeby można liczyć na wsparcie techniczne dostawcy. Cała procedura może zająć zaledwie pół godziny.

Następnie ustawienia związane ze wszystkimi płatnościami online są dostępne z pozycji jednego panelu administracyjnego. Jest to możliwe za sprawą gotowych integracji i wtyczek. Zwłaszcza w przypadku sklepów prowadzonych w oparciu o popularne platformy integracja przebiegnie w zasadzie automatycznie. Jednak płatności online w ramach kompleksowego systemu transakcyjnego są dostępne dla wszystkich sklepów i usługodawców. Integracja może odbywać się na dwa sposoby –  poprzez uruchomienie płatności w nowej karcie przeglądarki lub przekierowanie do strony operatora.

Ile to kosztuje?

Koszty wdrożenia i korzystania z systemu płatności online nie są wysokie w stosunku do zysków. Zwykle chodzi o symboliczną jednorazową opłatę w wysokości kilkunastu złotych i niewielkie prowizje, które zależą od wybranych rozwiązań. Dobrzy dostawcy płatności oferują darmowe utrzymanie i rozwój usługi. W praktyce klient płaci więc za nią tylko wtedy, kiedy zarabia.